Iranian Agriculture News Agency

رصد و پایش آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار پاییزه در مزارع شهرستان شهرکرد

آفت کرم برگخوار پاییزه در مزارع ذرت علوفه‌ای شهرستان شهرکرد از طریق نصب تله فرمونی پایش و ردیابی می‌شود

 رصد و پایش آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار پاییزه در مزارع شهرستان شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد کنترل، رصد و پایش آفات قرنطینه‌ای را یکی از برنامه‌های پدافندی این مدیریت برشمرد و گفت: در شهرستان شهرکرد 2 هزار و 300 هکتار از اراضی، زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است و این محصول یکی از مهمترین محصولات بهاره در شهرستان می‌باشد. لذا آلوده شدن مزارع ذرت به آفت کرم برگخوار پاییزه موجب کاهش عملکرد محصول شده که تهدیدی برای امنیت غذایی دام موجود در شهرستان می‌باشد.

رفیعی افزود: این آفت یکی از آفات قرنطینه‌ای است که لاروهای آن قادر به تغذیه بیش از 80 گونه گیاهی از جمله ذرت، پنبه، ارزن، نیشکر و ... هستند.

وی گفت: ردیابی کرم برگخوار پاییزه به 2 روش مشاهده‌ای و فرمونی صورت می‌گیرد و در حال حاضر، شهرستان شهرکرد با نصب 9 تله فرمونی در مزارع حومه شهرکرد، چالشتر، شهر کیان، هفشجان و فرخشهر اقدام به پایش و ردیابی این آفت نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد مهمترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساختهای مورد نیاز مردم است که باید با برنامه‌ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید