Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

باقیمانده سموم کشاورزی باید در محصول زیتون به حداقل برسد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید زیتون از سال‌های گذشته تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اقدام بعدی باید به منظور صادرات این محصول، کاری کرد تا باقیمانده سموم کشاورزی در این محصول به حداقل و حتی صفر برسد.

باقیمانده سموم کشاورزی باید در محصول زیتون به حداقل برسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی روز سه‌شنبه در نشست نیازسنجی تحقیقات محصول زیتون استان قزوین که به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین و با حضور مدیران مرتبط در سالن جلسات باغستان این سازمان برگزار شد، افزود: یکی از موضوعاتی که در تولید زیتون باید مد نظر قرار گیرد، صادرات این محصول است که برای تحقق این مهم باید باقیمانده سموم را به حداقل و صفر رساند.

وی اضافه کرد: اکنون این محصول در ۲۶ استان تولید می‌شود که پنج استان گیلان، زنجان، قزوین، گلستان و فارس ۸۶ درصد از تولید و سطح زیرکشت زیتون ایران را در اختیار دارند و استان قزوین رتبه دوم تولید زیتون در کشور را با تواید 28 هزار تن به خود اختصاص داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه دانش تولیدکنندگان زیتون باید با کمک کارشناسان ترویج افزایش یابد، اظهار داشت: موضوعاتی از قبیل ایجاد زنجیره و همچنین تامین آب مورد نیاز برای باغات زیتون از عمده مسائلی است که باید با کمک آموزش تحقق یابد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های پیش رو در سال جاری برای تولید زیتون کاهش نزولات آسمانی و افزایش دما است که باید با استفاده از تخصیص منابع آبی این تهدیدات را برطرف کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید