Iranian Agriculture News Agency

عرضه سالانه 1200 تن محصول خرمای پیارم و مجول استان کرمان (بجز منطقه جنوب) به بازار

مدیر باغبانی این سازمان گفت: استان کرمان (بجز منطقه جنوب) با سطح زیر کشت بالغ بر 28000هکتار نخلستانهای نهال و بارور و تعداد 18000 بهره بردار و تولید سالانه بیش از 150هزار تن محصول یکی از مناطق مهم خرماخیز کشور محسوب می شود.

عرضه سالانه 1200 تن محصول خرمای پیارم و مجول استان کرمان (بجز منطقه جنوب) به بازار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، لطفعلی زاده افزود: مناطق عمده تولید محصول خرما در شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان، فهرج، شهداد و ارزوئیه است که یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان، برنامه ریزی جهت جایگزینی ارقام تجاری و نیمه خشک، پیارم و مجول در سطح استان است.

لطفعلی زاده خاطرنشان کرد: میزان سطح زیر کشت خرمای پیارم حدود 600 هکتار و خرمای مجول 40هکتاربوده،که در مناطق خرماخیز استان در سال های اخیرکاشت شده است و سالانه حدود 1200تن محصول تولید و روانه بازار می‌شود.

وی اظهار داشت: کیفیت مطلوب خرمای استان ناشی از وضعیت مناسب آب و هوایی برای کشت و پرورش این گیاه می باشد وخرما یکی از محصولات مهم مناطق گرمسیری استان است که به لحاظ امنیت غذایی ،اشتغال، در آمد زایی حفظ محیط زیست بخصوص در این استان که از پیشروی کویر جلوگیری کرده است و توسعه پایدار کشاورزی یک محصول مهم و استراتژیک است.

لطفعلی زاده در پایان اظهار داشت: ارزآوری، ایجاد اشتغال مولد بطور مستقیم و غیر مستقیم در صنایع جانبی و قابلیت رقابت در بازار های جهانی از جمله مزایای این محصول محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید