Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

۶۷۰ هکتار از اراضی دیم ایلام آبی می‌شود

تفاهم نامه فی مابین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، جهادکشاورزی، آب منطقه ای، منابع طبیعی و بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی امضاء شد.

۶۷۰ هکتار از اراضی دیم ایلام آبی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  محمدعلی اقدسی گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم در آستانه کنگره_سرداران_و_سه_هزار_شهید_استان_ایلام نشستی با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، مدیران حوزه جهاد کشاورزی، آب و خاک، منابع طبیعی و بنیاد علوی ملکشاهی برگزار و تفاهم نامه همکاری برای تبدیل ۶۷۰ هکتار از اراضی دیم به آبی امضا شد.

اقدسی افزود: براساس این تفاهم نامه،چشمه خط انتقال آب و منبع دخیره آب روستای هفت چشمه ایلام جهت آبیاری ۲۵۶ هکتار زمین دیم احیا خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین کانال آب به منظور آبیاری ۱۵۴ هکتار زمین در روستای چاویز بخش سیوان احداث می شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این پروژه آبرسانی به ۲۶۰ هکتار از اراضی پائین دست امامزاده سیدمحمد ابوچماقین در سطح روستاهای "گراب"، "خوشادول" و "توت" به صورت ثقلی و به طول هفت کیلومتر اجرا می شود و به میمنت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این پروژه به نام "فاطمة الزهرا(س)" نامگذاری شد.

وی گفت: این پروژه ها با محوریت سپاه امیرالمؤمنین(ع)، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه(سازندگی و قرارگاه پیشرفت)، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد علوی و آب منطقه ای به منظور ایجاد باغات، صیفی جات، گیاهان دارویی، پرورش ماهی، و ایجاد فضای تفریحی و گردشگری به مرحله اجرا درخواهند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید