Iranian Agriculture News Agency

آموزش مجازی جایگزین مناسب برای آموزش حضوری در شرایط همه گیری کووید 19

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به شرایط همه گیری کووید 19 و با هدف حفظ استمرار آموزش و حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی جایگزین آموزش رو در رو و حضوری شد.

آموزش مجازی  جایگزین مناسب برای آموزش حضوری در شرایط همه گیری کووید 19

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حاج عبداللهی بیان داشت: به منظور توسعه دانش و آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی و آشنایی آنان با علم روز و اقتصادی کردن و کاهش هزینه­های تولید، آموزش بهره برداران از شهریور سال 99 بنا به مصوبه اتخاذ شده در این مدیریت  تا کنون به صورت مجازی و وبینارهای آموزشی و از راه دور در زمینه­های مختلف متناسب با هر فصل برگزار شده است به نحوی که تاکنون 26 وبینار آموزشی با عناوین مختلف و با شرکت و استقبال 1591 بهره بردار از استان­های پسته خیز کشور برگزار شده است.

وی افزود: این وبینارها در رابطه با مدیریت پاییزه باغات پسته، بیماری­ های جدید و نوظهور پسته، عارضه سرخشکیدگی پسته، آخرین یافته های بیماری های پسته، کاربرد اسید سولفوریک در باغ های پسته ،آخرین یافته ها در خصوص آبیاری زیرسطحی (کم فشار)، کنترل زمستانه آفات پسته، اپلیکیشن پسته کاران، آبشویی زمستانه ( مدیریت باغات پسته در شرایط شور)، نیاز سرمایی درختان پسته و کیفیت روغن های ولک ، کاشت گیاهان دارویی، نقش محلولپاشی کلسیم بر عوارض فیزیولوژیکی ناشی از کمبود کلسیم، انواع دام های برتر، بسته بندی پسته ، مدیریت بهنگام باغات پسته، آشنایی با روش­­های مدیریت درختان نر و گرده افشانی درختان پسته و ... بوده اند.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی در قیاس با آموزش حضوری از مزایایی برخوردار است، افزود: یادگیری در هر زمان و هر مکان، کاهش هزینه های لازم و صرفه جویی در هزینه ها، کشوری بودن یادگیری مجازی، در دسترس بودن آموزش مجازی در هر ساعت از شبانه روز و امکان برگزاری در هر ساعت و استفاده از مدرسین کشوری از جمله برتری این کلاس ها نسبت به کلاس های حضوری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اثرات و بازخوردهای روش آموزش مجازی و استقبال بهره برداران می توان گفت در شرایط همه گیری کووید 19، مناسب ترین روش استفاده از تدریس در فضای مجازی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید