Iranian Agriculture News Agency

زارع تالی در گفتگو با ایانا خبر داد:

کشت نخود به روش انتظاری در شهرستان سراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب از کشت 93 هکتار از اراضی دیم بصورت انتظاری برای اولین بار در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.

کشت نخود به روش انتظاری در شهرستان سراب

 نادر زارع تالی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: سالیانه بطور متوسط حدود 400 هکتار از اراضی دیم شهرستان سراب بصورت بهاره زیر کشت نخود دیم می رود و امسال برای اولین بار و با توجه به مزایای کشت انتظاری و با توصیه های انجام گرفته به کشاورزان دیم کار مقدار 93 هکتار از اراضی بصورت انتظاری کشت گردید.

وی با بیان اینکه سطح کشت نخود در سال زراعی جاری 523 هکتار بوده که نسبت به سال زراعی قبل که 398 هکتار بوده افزایش 125 هکتاری داشته است ادامه داد: برای اولین بار از این میزان 60 هکتار بصورت مکانیزه با دستگاه حبوبات کار ودستگاه کشت مستقیم کشت گردیده است و همچنین مقدار 50 هکتار از اراضی تحت کشت نخود با هد مخصوص برداشت حبوبات برداشت گردیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب گفت: با توجه به مزایای برداشت با کمباین مجهز به هد برداشت مخصوص حبوبات نسبت به برداشت دستی و حفظ ریشه در خاک و همچنین مزایای کشت انتظاری نسبت به کشت بهاره وکاشت مکانیزه محصولات امید می رود در سالهای آتی شاهد افزایش چشمگیر کشت و برداشت انتظاری و مکانیزه باشیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید