Iranian Agriculture News Agency

کرامتی :

اتاق اصناف کشاورزی در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : با راه‌اندازی اتاق‌های اصناف کشاورزان و مطالبه حقوق صنفی فعالان این بخش، تولید رونق و توسعه می‌یابد.

اتاق اصناف کشاورزی در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  با تصویب هیات وزیران، تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است که با مشارکت تعاون روستایی استان این امر محقق می شود .

کرامتی با اشاره به این که تاکنون 381 شغل در بخش کشاورزی استان شناسایی و کدگذاری شده‌ است، افزود: این امر بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی و با هدف هویت‌بخشی به این مشاغل و ارتقای جایگاه حرفه ای آنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی تاثیر بسزایی در بهره‌وری و افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : با تشکیل اتاق اصناف، بهره برداران بخش کشاورزی باید عضو نظام صنفی و اتحادیه مذکور باشند.

وی تصریح کرد: پروانه‌ کسب بهره برداران بخش کشاورزی با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی هر شهرستان و ارائه مدارک لازم و پرداخت حق عضویت به صورت سالیانه صادر و تمدید می شود که اعتبار این پروانه ها به صورت استانی است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی ابراز امیدواری کرد، در آذربایجان غربی که یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور است، با این اقدام، اتاق اصناف کشاورزی در سطوح استانی و شهرستانی بتوانند نیازهای بهره‌ برداران این بخش را پیگیری و در راستای رفع آن تلاش کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید