Iranian Agriculture News Agency

موسوی عنوان کرد:

افزایش 46 درصدی تولید نهال در کشور

رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، از افزایش ۴۶ درصدی تولید نهال در سال گذشته نسبت به میانگین سال های 92 تا 98خبر داد.

افزایش 46 درصدی تولید نهال در کشور

مرتضی موسوی رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی تولید نهال در سال گذشته نسبت به میانگین سال های 92 تا 98، گفت: تولید نهال در سال گذشته به ۶۷ میلیون اصله رسیده است.

وی با  پیش‌بینی این که تولید نهال در سال جاری به 76 میلیون اصله نهال برسد، افزود: این میزان نسبت به سال‌های گذشته با رشد 13 درصدی همراه است.

موسوی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای احداث ۳۷ باغ مادری در سال گذشته، ادامه داد: ریل‌گذاری تولید نهال گواهی‌شده با تکمیل ۵ باغ مادری و فراخوان و جذب سرمایه‌گذار برای احداث ۳۷ باغ مادری در کشور از اقدامات شاخص معاونت باغبانی در این بخش بوده است.

موسوی با اشاره به این که تأمین و تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت و بلاعوض با پرداخت‌های طولانی‌مدت به‌منظور افزایش تولید نهاده‌هایی مانند بذور هیبرید و پایه‌های تکثیری نیز انجام‌شده است، یادآور شد: در سال گذشته برخی از ارقام و هسته‌های اولیه از جمله خرما، گردوی پکان، گل و گیاهان زینتی وارد کشور شده است.

رئیس گروه نهال و بهبود ارقام با بیان اینکه حمایت از احداث باغات مادری با تأمین و تولید هسته‌های اولیه ۳۷ باغ مادری در نیمه اول سال جاری ازجمله برنامه‌های در دست اقدام معاونت باغبانی است، افزود: برنامه‌ریزی برای تولید نهال و توزیع نهال یارانه دار از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این معاونت است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید