Iranian Agriculture News Agency

بررسی مشکلات عشایر منطقه لار/جامعه تولید کننده عشایر برای استان تهران یک فرصت است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با تمام وجود با دلالان و واسطه‌گران محصولات کشاورزی به ویژه در بخش عشایری مبارزه می‌کنیم و از جامعه تولید کننده عشایر می‌خواهیم به فکر تولید و صادرات محصولات خود باشند.

بررسی مشکلات عشایر منطقه لار/جامعه تولید کننده عشایر برای استان تهران یک فرصت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، ایوب فصاحت رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید یک روزه خود از مناطق عشایری دشت لار اظهار داشت: جامعه تولید کننده عشایر برای استان تهران یک فرصت و نعمت است و باید قدر این نعمت بزرگ را دانست.

وی ادامه داد: اینکه بخش عمده گوشت قرمز و محصولات لبنی مردم توسط این جامعه تولید می شود و اینکه این جامعه تولید کننده نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی مردم دارند باید توجه مسئولان را به حمایت از این قشر معطوف کند.

فصاحت اظهار کرد: در سال های اخیر بدلیل افزایش نرخ ارز، در فرایند وارادت نهاده های دامی کشور با مشکلاتی مواجه شدیم و به تبع آن جامعه عشایر نیز با محدودیت هایی مواجه شد.

وی ادامه داد: مجموعه جهاد کشاورزی استان تهران با همکاری نمایندگان مجلس و استانداری تلاش می کند این مشکل را برطرف کند چراکه کمبود نهاده های دامی موجب کاهش محصولات عشایری می شود.

به گفته فصاحت، در این مسیر با تمام وجود در مقابل دلالان و واسطه گران ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد عده ای سودجو مشکلاتی را برای بخش کشاورزی ایجاد کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: در این بازدید که به همراه فرهاد بشیری نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس  شورای اسلامی و مدیران بخش عشایری استان تهران برگزار شد با عده ای از عشایر دیدارهایی داشتیم و مشکلات آنها نیز احصا و قرار شد در مدت ۲ هفته برخی از این مشکلات برطرف شود.

تصرف مسیرهای عشایری که موجب گلایه این قشر شده و مشکلاتی برای عبور و مرور دام ایجاد کرده و همچنین واکسیناسیون دام های عشایری از جمله مشکلاتی بود که فصاحت به آنها اشاره و تاکید کرد: با همکاری ادارات کل منابع طبیعی و دامپزشکی این مشکلات هر چه زودتر برطرف می شود.

وی یادآور شد: بازدیدهای میدانی از مناطق عشایری، واحدهای دامی و لبنی و سایر بخش های کشاورزی استان تهران ادامه می یابد و با همکاری و هماهنگی سایر بخش ها در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به تولید، پشتیبانی ها  و مانع زدایی ها نامگذاری شده، موانع و مشکلات بخش کشاورزی تا حد توان برطرف می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید