Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی روستای جبل کندی و تیز خراب شهرستان ارومیه

با حضور سید سلمان ذاکر نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مدیر جهاد کشاورزی ارومیه ، مسائل و مشکلات بخش کشاورزی روستای جبل کندی و تیز خراب بررسی شد.

بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی روستای جبل کندی و تیز خراب شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستانی، از روستای جبل کندی و تیزخراب بازدید و از نزدیک با کشاورزان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

علی پیرمرادی مدیر جهاد کشاورزی ارومیه ضمن ارائه گزارش اجمالی از عملکرد جهاد کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه جهاد کشاورزی بر حل مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان خصوصا در بخش نهاده هاست.

پیرمرادی افزود: در گذشته دامدار بصورت سنتی نهاده دام خود را تأمین می کرد ولی در حال حاضر بنا به تغییر رویکرد کشت بخشی از نهاده مورد نیاز دامدار را دولت تأمین می کند که با توجه به تحریم های موجود علیه کشور و تأمین ۸۰ تا ۹۰ درصدی نهاده ها از خارج کشور در حوزه نهاده های دامی مشکلاتی وجود دارد که با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی امید است مشکلات دامداران در شرایط خشکسالی موجود به حداقل برسد.

وی بیان کرد: تا کنون ۴۱۷ راس دام سبک و ۳۲۰ دام سنگین از  احشام این روستا پلاک کوبی و هویت گذاری شده و دامداران جهت دریافت نهاده دامی به تعاونی شماره ۲ دامداران معرفی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه تصریح کرد: در سال جاری به خاطر خشکسالی و کم بازده بودن مزارع غلات، کشاورزان رغبتی به مبارزه با آفت سن گندم نداشتند که با هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ۱۵۰ هکتار از مزارع غلات این روستا علیه آفت سن در مزارع دیم روستای جبل کندی سمپاشی صورت گرفت.

وی ادامه داد :امروزه نیاز است کشاورزی به صورت علمی و با استفاده از علوم روز دنیا باشد در غیر این صورت نتیجه مورد نظر و دلخواه کسب نخواهد شد در همین راستای باید با کمک هم الگوی کشت را تغییر و کشت گیاهان کم آب طلب را بصورت جدی پیگیری کنیم.

 وی همچنین در مورد پیگیری مطالبات کشاورزان در مورد خسارت ناشی از تگرگ در اواخر فروردین، سهیمه تراکتور، نحوه توزیع کود و مسائل دفترچه های قدیمی، تغییر کاربری در اطراف روستا و خرید تضمینی گندم مطالبی را ایراد و راهکارهای رفع موانع تولید در این روستا و پیشنهادات برای افزایش تولید را ارائه کرد.

سید سلیمان ذاکر نماینده شهرستان ارومیه نیز درباره اقدامات و پیگیری هایی که در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری می باشد و همچنین اقدامات صورت گرفته مطالبی را عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید