Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی:

پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات استان است

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات استان است و در این زمینه مجوز پرورش ماهی در سد سومبار شهرستان مرزی راز و جرگلان به سرمایه گذاران داده می شود.

پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهدی میرقراچولو  مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: اولویت وزارتخانه مربوطه پرورش ماهی در قفس در دریا، رودخانه و سد  است که ظرفیت و پتانسیل در این استان نیز وجود دارد.

 وی گفت: سد سومبار راز و جرگلان این شهرستان که برای پرورش ماهی در قفس آماده شده، ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ تن ماهی را دارد.

میرقراچولو از سرمایه گذاران در بخش امور شیلات خواست تا از این ظرفیت برای تولید در استان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در زمینه تولید ماهی در قفس که محیطی بسته برای آبزی پروری است بسیار باصرفه تر از سایر روش ها است.

وی افزود: همچنین روستاییان نیز می توانند با تشکیل یک تعاونی در زمینه پرورش ماهی در قفس در سد سومبار فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با ایجاد یک شرکت تعاونی اهالی روستا می توانند از فروش ماهی سهم درآمدی داشته باشند گفت: سد و رودخانه سومبار منبع آبی مناسبی برای پرورش ماهی در قفس و ایجاد استخر در مسیر رودخانه است که سودآور نیز است.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پارسال با رهاسازی سه میلیون و ۵۹۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی و ۳۵۰ هزار گرمابی در مزارع، ۲هزار و ۶۰۰ تن ماهی در استان تولید شد و برنامه ریزی شده است تا تولید در سال جاری به بیش از سه هزار تن برسد.

وی بیشترین ماهی تولید شده در مزارع سردابی استان را گونه قزل آلا و در مزارع گرمابی را کپور و آمور عنوان کرد و گفت: ذائقه مردم استان این نوع ماهی را بیشتر می‌پذیرد، بنابراین بازار خوبی هم دارد.

وی افزود: شمار مزارع پرورش ماهی گرمابی خراسان شمالی ۹۰ و مزارع سردابی ۹۵ فقره است و ۲۰۰تولیدکننده در حوزه آبزیان و شیلات استان فعالیت دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید