Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد:

15 هزار تراکتور کشاورزی در کردستان پلاک ندارد/ممنوعیت فروش تراکتور بی‌پلاک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 15 هزار تراکتور از 30 هزار دستگاه موجود در استان پلاک ندارد که برای 10 هزار و 500 دستگاه پرونده تشکیل شده است

15 هزار تراکتور کشاورزی در کردستان پلاک ندارد/ممنوعیت فروش تراکتور بی‌پلاک

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: عمده قاچاق جوجه یک روزه که در استان کشف می‌شود همچنان که در جلسات متعدد از سوی مسئولان بیان شده مربوط به سایر استان‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد:کردستان استان گذر  است و عمدتاً تولیدات استان‌های دیگر کشور از اینجا عبور می‌کند از این رو عمده کشفیات قاچاق مربوط به استان‌های مرکزی یا شمال‌غرب کشور بوده و نباید آن را به استان ما نسبت دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان  با تاکید براینکه با تلاش و هماهنگی دستگاه‌های متولی اقدامات خوبی در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از قاچاق تخم مرغ و جوجه یک‌روزه در استان انجام گرفته است، گفت: به حق باید از تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و مرزبانی در این راستا قدردانی کرد.

سپری بر ضرورت پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: براساس قانون، سهمیه سوخت کشاورزانی که برای این مهم اقدام نکرده و ماشین آلات خود را پلاک‌گذاری نکنند قطع می‌شود.

وی با تاکید براینکه خرید و فروش تراکتور بدون پلاک در استان ممنوع شده است، عنوان کرد:15 هزار تراکتور از 30 هزار تراکتور موجود در استان کردستان پلاک ندارد که برای 10 هزار و 500 دستگاه پرونده تشکیل شده است.

به گفته وی، برای 8 هزار و 484 دستگاه پلاک نصب شده، 9 هزار و 703 دستگاه توسط کارشناسان نیروی انتظامی بازدید و 9 هزار و 213 دستگاه به نیروی انتظامی ارجاع داده شده است.

خرید 54 هزار تن گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه با اشاره به خرید تضمینی 54 هزار و 250 تن گندم از کشاورزان کردستانی، گفت: روزانه به صورت میانگین 5 هزار و 673 تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی می‌شود.

به گفته وی، تا این لحظه 770 میلیون تومان برابر 90 درصد طلب گندم‌کاران کردستانی پرداخت شده و مابقی نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف چند روز آینده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید