Iranian Agriculture News Agency

فتحی: افتتاح گاوداری فری استال در روستای اخی جهان شهرستان آذرشهر

فرآیند صدور مجوز های تولید محصولات کشاورزی باید تسهیل شود

طرح فری استال گاوداری صنعتی صمیمی در روستای اخی جهان شهرستان آذرشهر با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و مسئولین محلی افتتاح شد.

فرآیند صدور مجوز های تولید محصولات کشاورزی باید تسهیل شود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه این مراسم که  زاهد محمودی فرماندار شهرستان و حسن علیوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز حضور داشتند از زحمات آقای صمیمی قدردانی کرد و گفت: امنیت ملی به واسطه تامین امنیت نظامی و امنیت غذایی به وجود می آید و تامین امنیت غذایی با کمک کشاورزان، بهره برداران و فعالین اقتصادی بخش کشاورزی مثل آقای صمیمی بدست می آید و از اینکه در حوزه کشاورزی در تامین سفره غذایی مردم جامعه محتاج دیگر کشورها نیستیم، به واسطه زحمات و تلاش های بی دریغ همین تولیدکنندگان و تامین کنندگان بخش کشاورزی است.

وی با تاکید بر تامین امنیت غذایی و نقش فعالین اقتصادی افزود: همانگونه که امنیت نظامی با زحمات، تلاش ها، رشادت ها و فداکاریهای نیروهای نظامی قابل دستیابی است، امنیت غذایی نیز مشقت ها و سختیهای زیادی برای تامین کنندگان، کشاورزان و بهره برداران به همراه دارد و زحماتشان قابل ستایش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در سال 1400 و تحقق آن در بخش کشاورزی گفت: بیشتر فعالین و بهره برداران با استفاده از سرمایه خود و تسهیلات بانکی اقدام به تولید می کنند و در مرحله بعدی و برای ادامه راه نیاز به پشتیبانی و مانع زدایی دارند که اکثراً موانع، شامل بروکراسی زاید اداری و مربوط به دستگاه هایی دولتی غیر از حوزه جهاد کشاورزی است، می باشد.

 وی افزود: جهاد کشاورزی همواره بر این است که فرآیند صدور مجوزها برای تولید محصولات کشاورزی تسهیل یابد و سرمایه گذاران و تولید کنندگان که سرباز مملکت هستند، در شرایط مناسب و با خیال آسوده اقدام به تولید محصول کنند.

فتحی با تاکید بر پیروی از شعار مقام معظم رهبری و پشتیبانی دستگاه های اجرایی از تولید و تولیدکننده گفت: همه دستگاه های دولتی باید در شرایط قانونی، تا جایی که امکان پذیر است و بدون منت در خدمت تولید و تولیدکننده باشند و وظایف خود را دقیق انجام دهند.

وی در باب حمایت از تولیدکننده افزود: جهاد کشاورزی در شرایط تحریم اقتصادی و دلار 26 هزار تومنی، توانست برای جلوگیری از فروپاشی دامداریها و دامپروریهای صنعتی و سنتی ، سویا، جو و دیگر نهاده های دامی را با قیمت دلار 4200 تومانی از طریق سامانه بازارگاه و یا به صورت کنسانتره با قیمت دولتی در اختیار دامداران و تولید کنندگان قراردهد و این نشان دهنده پشتیبانی جهاد کشاورزی از تولید کنندگان و سرمایه گذاران این حوزه است.

 فتحی با بیان اینکه خشکسالی در سالجاری باعث کاهش منابع آبی و به تبع آن کاهش امکان کشت برخی محصولات گشته است، گفت: تامین نهاده های دامی با نرخ دولتی جزو مهم ترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان بوده و تامین جو در دو مرحله از طریق وزارت جهاد کشاورزی مساعدت شده اما تامین یونجه فعلاً با مشکلاتی مواجه است که ان شاءلله در زمان کوتاه حل خواهد شد.

گفتنی است این گاوداری با ظرفیت ۳۵۰ راس گاو و اشتغالزایی برای  ۲۵ نفر به صورت مستقیم و با هزینه‌ای افزون بر ۱۳۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و آورده سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

این گاوداری ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار تن شیر و ۷۰ تن گوشت دارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید