Iranian Agriculture News Agency

صنعت دام وطیور در استان آذربایجان شرقی، جزو صنایع بزرگ و با اهمیت است

نمایشگاه بین المللی تبریز میزبان دو نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دام

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری ‌و نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

 نمایشگاه بین المللی تبریز میزبان دو نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دام

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری ‌و نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته با حضور دکتر بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و جمع کثیری از مدیران بخش های دولتی و خصوصی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

 اکبر فتحی در حاشیه افتتاح دو نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دام در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، هدف عمده از برگزاری نمایشگاه را ارائه آخرین یافته ها، دستاوردها و ماشین آلات به کشاورزان و بهره برداران دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه یک پدیده اقتصادی و اخیراً تبدیل به یک پدیده تجاری شده است که در آن با انجام بازاریابی، محصولات مختلف به فروش می رسد.

وی افزود: تبادل نظر و ارائه آخرین اطلاعات این صنعت به کشاورزان، بهره برداران و دیگر اعضای جامعه از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه صنعت دام وطیور در استان آذربایجان شرقی، جزو صنایع بزرگ و با اهمیت است، گفت: برای اینکه این صنعت فعال و رو به رشد باشد باید علم روز، فناوریهای نوین جهت آشنایی و استفاده کشاورزان و بهره برداران در این صنعت تزریق شود که برگزاری نمایشگاه یکی از راه های رسیدن به این هدف می باشد.

وی افزود: علاوه بر مزایای اشاره شده، نهاده های دامی که به صورت پلت و میکس تهیه شده اند، در معرض دید و دسترس مرغداران و دامداران قرار گرفته که می توانند از آن استفاده کنند.

 فتحی با بیان اینکه 100 شرکت بزرگ و معتبر تولیدی و خدماتی در زمینه های مختلف صنعت دام و طیور و ماشین آلات و ادوات کشاورزی از سرتاسر کشور با داشتن ایده ها و فناوری های نوین در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، افزود: حدود 26 درصد در زمینه خوراک دام، 22 درصد نهاده های دامی، مرغداری و تجهیزات مربوط به آن 20 درصد، صنایع دامپروری و تجهیزات مرتبط 22 درصد و مابقی به شبکه ها و صنایع آبیاری در جهت بهینه کردن مصرف آب اختصاص یافته است که شامل 10 درصد می باشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد تا کشاورزان، بهره برداران و کلیه افرادی که به نحوی با این صنعت در ارتباط هستند، با بازدید از این نمایشگاه و استفاده از فرصتها به اهداف خود دست یابند.

برپایه این گزارش این دو نمایشگاه تخصصی با حضور تولید کنندگان و بازرگانان داخلی و خارجی با هدف ارائه و معرفی آخرین دستاورد‌های خود در زمینه‌های ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و دام و طیور از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، اصفهان، گلستان، یزد، سمنان و دیگر استان‌های ایران برگزار شده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری ‌و نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته به مدت 4 روز ۱۵ تا ۱۸ تیرماه از ساعت 16 الی 21 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازدید متخصصان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید