Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد :

خسارت بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریالی سرمازدگی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برآورد میزان خسارت وارد شده به بخش زراعی و باغی ۱۸ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال است

 خسارت بالغ بر   ۱۸ هزار میلیارد ریالی سرمازدگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،حسین بهرامی اظهار داشت : برآورد میزان خسارت وارد شده به بخش زراعی و باغی ۱۸ هزار  و ۴۲۷ میلیارد ریال است که در سطح ۴۵ هزار و ۷۷۶ هکتاری بوده است

بهرامی با اشاره به استقرار توده هوای سرد در اسفند و فرودین ماه سال زراعی جاری، گفت: این امر باعث وارد شدن خسارت سرمازدگی زیادی به بخش کشاورزی شده که بیشترین خسارت به باغات شهرستان سامان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: گرم‌شدن دمای هوا از انتهای بهمن ماه زمینه را برای باز شدن زودهنگام شکوفه‌های درختان میوه فراهم کرد.

وی اظهار داشت: مواجه شدن شکوفه‌های درختان با افت شدید دمای هوا باعث بروز خسارات و سرمازدگی شدید در باغات و کاهش عملکرد باغات مثمر در استان شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: باغداران می‌بایست جهت کاهش سرمازدگی باید از نژادهای درختان دیرگل استفاده کنند و به منظور جبران خسارات وارد شده نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان، عنوان کرد: برآورد میزان خسارت وارد شده به بخش زراعی و باغی ۱۸ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال است که در سطح ۴۵ هزار و ۷۷۶ هکتاری بوده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید