Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام؛

کارگاه تولید گیاهان دارویی دره شهر به بهره برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: کارگاه تولید و فرآوری گیاهان دارویی روستای گل زرد شهرستان دره شهر با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و فرماندار دره شهر به بهره برداری رسید.

کارگاه تولید گیاهان دارویی دره شهر به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمدعلی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: با همکاری یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه و اهالی روستای گل زرد شهرستان دره شهر کار این پروژه از چند سال پیش آغاز شد که امروز به بار نشست.

اقدسی افزود: با توجه با ظرفیت بالای استان ایلام در تولید گیاهان دارویی این طرح در بهترین مکان به بهره برداری رسید که حدود ۵۰ نفر نیز تاکنون اشتغالزایی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: محصولات تولیدی این کارگاه در فضای رقابتی جایگزین نسکافه، نوشابه و سایر نوشیدنی خواهد شد که با تلاش همکاران در آینده نزدیک شاهد فازهای توسعه این مجموعه خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: افتتاح چنین پروژه‌ هایی در مناطق روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستاییان، رونق اقتصادی استان را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح با مشارکت بنیاد برکت هزینه شده و برای این کارگاه گیاهان دارویی یک هزار هکتار سطح زیرکشت نیاز است که درصدد هستیم در این راستا توافقی با جهاد کشاورزی استان منعقد شود.

مهندس اقدسی بیان کرد: این کارگاه دارای مساحت ۱۴ هزار متر مربع ، شامل پنج سوله به مساحت سه هزار متر مربع و ۶ گلخانه به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید