Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور:

زمینه صادرات محصولات دامی حلال در کشور فراهم شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: زمینه صادرات محصولات دامی حلال، در کشور به خصوص آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی فراهم شود.

 زمینه صادرات محصولات دامی حلال در کشور فراهم شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم در همایش غذای حلال در شهرستان ارومیه با بیان اینکه تأمین بهداشت و سلامت جامعه هدف اصلی کارکنان سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: تامین غذای حلال و طهارت غذا با منشا دامی توسط ناظرین بهداشتی و شرعی یک ماموریت بسیار مقدس و مهم است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استانهای زرخیر و غنی با بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشور نقش مهمی در تامین و امنیت غذایی کشور برعهده دارد، افزود: 46 محصول ارزنده در بخش کشاورزی استان تولید می شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در آموزه های دینی ما آمده است که غذای پاک و حلال انسان را حفظ و غذای حرام و ناپاک انسان را به نابودی می کشاند، عنوان کرد: این استان ظرفیت های بالایی در جهت رشد کشتارگاه ها از نظر شرعی و بهداشتی در جهت تامین نیاز دامی حلال کشور و صادرات دارد.
وی اظهارکرد: همه کشتارگاه های استان می توانند با برنامه ریزی درست با دریافت نشان حلال به یک صادر کننده گوشت مرغ و قرمز تبدیل شوند.
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور یاد آورشد: نباید نگاه خود را معطوف به بازار محدود داخلی کرد باید با بهره گیری از ظرفیت ها و فرصت ها حرفی برای گفتن در بازارهای خارجی مخصوصا در بازار کشورهای مسلمان داشته باشیم.
حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: می توان با صادرات محصولات و فراورده های دامی حلال علاوه بر توسعه اقتصادی داخل در فرهنگ سازی مصرف غذای حلال و پاک در دنیا پیش قدم شد.
در ادامه ۱۳ گواهی نشان حلال به واحدهای تولیدی طیور و دام استان اعطا شد و از زحمات ناظرین شرعی در کشتارگاه های طیور ، دام و مراکز فرآوری فراورده های دامی تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید