Iranian Agriculture News Agency

سلطانی کاظمی:

فرصت سرمایه‌گذاری در بیش از ۲ هزار پروژه در بخش کشاورزی خوزستان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: فرصت های سرمایه گذاری در استان در سال ۹۸ و ۹۹ ۲ هزار و ۵۸۸ پروژه با سرمایه بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

فرصت سرمایه‌گذاری در بیش از ۲ هزار پروژه در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کارگروه فنی تخصصی سرمایه گذاری بخش کشاورزی به افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت:برای ترویج و توسعه  کشاورزی مکانیزه، ارتقا مکانیزاسیون امری ضروری است.

وی با بیان این مطلب که همکانیزاسیون کشاورزی در کاهش هزینه کشاورز و افزایش تولید بسیار موثر است اذعان داشت: با وجود افزایش ضریب مکانیزاسیون هنوز قدرت اسب بخار استان نسبت به عملیاتی که در اراضی کشاورزی انجام میشود پایین است.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: قدرت اسب بخار با توجه به وجود بیش از یک میلیون هکتار از اراضی آبی که در استان وجود دارد پایین بوده و دستگاه های قدیمی قدرت لازم برای کار کردن در این اراضی را ندارند.

جواد سلطانی کاظمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه جلسه اظهار داشت:۲۳ طرح در جلساتی که در سال جاری برگزار شد مصوب و به واحدهای اجرایی ذی نفع معرفی شدند همچنین ۹ جلسه کمیته فنی با دستور کار بررسی  ۱۱ پروژه در استان برگزار شد. 

وی فرصت های سرمایه گذاری در استان در سال ۹۸ و ۹۹ را  ۲ هزار و ۵۸۸ پروژه با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۱ هزار نفر عنوان و اضافه کرد : در صورت تخصیص بودجه این پروژه ها به بهره برداری تحویل داده خواهد شد.

سلطانی کاظمی ادامه داد: اعتبارات ابلاغی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی در سال جاری در قالب اعتبارات الحاق ماده ۵۲، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد می باشد. 

سلطان کاظمی با بیان اینکه دو نوع قرارداد عاملیت در استان در بخش آب و کشاورزی در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار وجود دارد افزود: مشکل این بخش  متمرکز بودن اعتبارات در مرکز است .

وی به پروژه های جهش تولید که عمدتا از محل  اشتغال پایدار روستایی اعطا می شوند نیز اشاره و اضافه کرد: طرح های این بخش با ۲۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز  به سازمان برنامه و بودجه معرفی گردیده است.

سلطان کاظمی به ابلاغ  دستورالعمل اجرایی تامین مالی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در واحدهای تخصصی در سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهار داشت: واحدهای تخصصی می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند.

وی تصریح نمود: در سال جاری ۳۰ طرح مصوب در کارگروه رفع موانع تولید به بانک معرفی شده اند.

سلطان کاظمی ادامه داد: ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروانه های تاسیس طرح های مصوب  مورد نیاز است .

مدیر مکانیزاسیون سازمان نیز با اشاره به جذب ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در قالب خط اعتباری شماره ۸ مکانیزاسیون در سال گذشته گفت: استان خوزستان با جذب یک هزار و ۵۱۰ دستگاه تراکتور و یک هزار و ۵۱۰ دستگاه ادوات رتبه اول کشور در جذب اعتبارات را از آن خود کرد.

بی نیاز افزود :در سال جاری سهم آورده کشاورز با عنوان سپرده گذاری بلند مدت برای دریافت تسهیلات افزایش یافته همچنین قیمت ماشین آلات نیز ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش پیدا کرده که قدرت کشاورز در خرید را کاهش میدهد .

وی ادامه داد: برای سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان در قالب خط اعتباری نهم برای استان در نظر گرفته شده در صورتیکه نیاز استان ۵۰۰ میلیارد تومان می باشد .

در این جلسه طرح های شهرک گاومیش داری سلمان فارسی کارون، مجتمع دامپروری گتوند و کشتارگاه و صنایع تبدیلی اهواز مورد نیز بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید