Iranian Agriculture News Agency

فصل دِرویِ خوشه های طلایی از مزارع اصفهان

برداشت خوشه های طلایی گندم از دو هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع شهرستان شاهین شهر و میمه آغاز شد.

فصل دِرویِ خوشه های طلایی از مزارع اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مصطفی عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: از هر هکتار ۳ تا ۵ تن گندم برداشت می‌شود در حالی که سال‌های قبل از هر هکتار تا ۱۰ تن هم برداشت می‌شد.

مصطفی عباسی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم ا ز مزارع شهرستان شاهین شهر و میمه برداشت شود که این میزان  ۳۰ درصد کمتر از سال های قبل است.

وی خشکسالی و کم آبی را از عوامل کاهش محصول امسال دانست و افزود: در شهرستان شاهین شهر و میمه انواع گندم بهاران، سیروان، سیرون و برزه گر کشت می‌شود و شرکت تعاونی اتحادیه روستایی شاهین شهر و میمه و شرکت تعاونی آزادی گرگاب محصول کشاورزان را  تضمینی خریداری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: امسال نرخ هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم ۵ هزار تومان است که برای گندم‌های بذری یا همان مادری این مبلغ ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

معاون شرکت تعاونی شهدای گرگاب نیز گفت: این شرکت تعاونی در ۱۲۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان و ۴ هزار هکتار از اراضی استان‌های دیگر برای کشت و فرآوری گندم بذری برنامه ریزی کرده و قرار است بیش از ۳ هزار تن گندم در استان و بیش از ۲۰ هزار تن گندم و جو از استان‌های دیگر به صورت تضمینی خریداری شود.

محمد کریمی افزود: شرکت تعاونی شهدای گرگاب در حال حاضر به ۱۰ استان کشور برای تولید و فراوری گندم بذری، بذر می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید