Iranian Agriculture News Agency

در راستای پایش سلامت دام‌ها:

سفر به قلب محرومیت

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری از بازدید پروفسور محمد نوری استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و از پیشکسوتان علم دامپزشکی و همچنین رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی و برخی دیگر از کارشناسان این اداره کل از منطقه صعب العبور و محروم بازفت در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

سفر به قلب محرومیت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان در معیت پروفسور محمد نوری استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و از پیشکسوتان علم دامپزشکی و همچنین رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی و برخی دیگر از کارشناسان این اداره کل از منطقه صعب العبور و محروم بازفت در شهرستان کوهرنگ بازدید نموده و از نزدیک با دامداران این منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: پروفسور محمد نوری با حضور در محل چادرهای عشایر مناطق مختلف این بخش، ضمن بررسی وضعیت دامها از لحاظ وجود بیماری در گله، صحبت ها و مسائل مختلف این دامداران را استماع و اظهار امیدواری کردند، با هماهنگی و همکاری سایر دستگاههای متولی بتوانند گامی در جهت رفع این مشکلات بردارند.

وی اضافه کرد :همچنین روند انجام مایه کوبی دامها توسط بخش دولتی و غیر دولتی را بررسی و در خصوص کمبودها و مسائل مختلف پست دامپزشکی بازفت با رئیس شبکه دامپزشکی کوهرنگ تبادل نظر کرد و برخی نکات ضروری را به ایشان گوشزد نمود.

در این بازدید همچنین مقداری سم و داروی ضد انگل رایگان، بین دامداران منطقه توزیع گردید و پروفسور نوری به وسیله عکس و اسلاید به آموزش دامداران منطقه پرداخت و نکات ضروری را در خصوص وضعیت هرگله به صاحبان آن تذکر داد.

شایان ذکر است، بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ، به دلیل وجود مراتع بارور و منابع آبی فراوان، به عنوان منطقه ییلاقی دامداران استان در فصل بهار و تابستان، میزبان بیش از چهارصدهزار رأس گوسفند و بز می باشد که حدود 5 ماه از سال را در این منطقه می گذرانند و سپس به مناطق گرمسیری در استان های خوزستان و ایلام و... کوچ می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید