Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن خبر داد:

شهرک تخصصی تولید نهاده‌های کشاورزی در شهرستان بروجن تاسیس می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی کشور به واردات نهاده های کشاورزی نظیر کودهای شیمیایی، سموم و سایر نهاده های کشاورزی از ایجاد اولین شهرک تخصصی تولید نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی در سطح استان خبر داد.

شهرک تخصصی تولید نهاده‌های کشاورزی در شهرستان بروجن تاسیس می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، شهریار بابادی ضمن اشاره به حفظ منابع موجود و احیاء ظرفیت‌های راکد در مناطق مستعد شهرستان بروجن گفت: این طرح عظیم در عرصه‌ای به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار بصورت واحدهای مشخص به سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط در زمینه تولید، تهیه، بسته بندی، فراوری نهاده های کشاورزی شامل کود، سم، بذر و خوراک دام واگذار خواهد شد که تاکنون مراحل مکان یابی، تهیه نقشه، انجام مطالعات مقدماتی و پیش نویس طرح تهیه گردیده و جهت انجام مطالعات تکمیلی و کارشناسی دقیق نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیون ریال است که حضور جدی، مساعدت و همراهی دستگاه های ذیربط اجرایی را می‌طلبد.

بابادی افزود: کاهش هزینه های تولید با تجمیع خدمات موردنیاز واحدهای تولیدی و با حضور سرمایه گذاران و جذب منابع تسهیلاتی امکان استفاده از ظرفیت های بالقوه در این حوزه را فراهم می نماید. دستیابی به کشاورزی پایدار، حفظ امنیت غذایی با برنامه ریزی صحیح، بکارگیری تکنولوژی های نوین و کشاورزی هوشمند محقق می گردد، که ایجاد چنین طرحهایی علاوه بر توسعه اشتغال، در افزایش بهره وری، رونق تولید، صادرات و ارزآوری نیز نقش اساسی ایفا می کند.

بابادی با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهرک‌های تخصصی کشاورزی، اقتصادی و زودبازده است، اظهار داشت: بهره گیری از توان سرمایه گذاران، تولید کنندگان و شرکتهای واجد شرایط و نیز ایجاد فضای مطمئن کسب و کار و تسهیل در اعطای مجوزات لازم در این زمینه به متقاضیان، می تواند زمینه ساز توسعه و افزایش تولیدات بخش کشاورزی در کشور باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید