Iranian Agriculture News Agency

تلاش و عزم راسخ سازمان جهاد کشاورزی کردستان در تحقق بخشیدن به شعار سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تلاش و عزم راسخ سازمان جهاد کشاورزی کردستان در تحقق بخشیدن به شعار سال خبر داد.

تلاش و عزم راسخ سازمان جهاد کشاورزی کردستان در تحقق بخشیدن به شعار سال

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمدفرید سپری رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در این زمینه با بیان اینکه این سازمان با عزم جدی و راسخ برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» تلاش می‌کند، گفت: در سال جدید با برنامه ریزی و راهکارهای مناسب، گام‌های موثری در تولید بخش کشاورزی و حمایت از ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و رونق تولید برداشته می شود.

وی بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال با شناسایی واحدهایی همانند گلخانه‌ها، واحدهای تولیدی قارچ خوراکی و واحدهای تولیدی دامپروری که تولید آنها کمتر از ظرفیت اسمی است، سعی‌ در رفع مشکلات آنها و به حداکثر رساندن تولید آنان را داریم. همچنین در جهت فعال سازی واحدهای راکدی که قابلیت احیای مجدد دارند فعالیت و پیگیری لازم انجام خواهد شد و واحدهای تولیدی که قابلیت احیا شدن را ندارند، به منظور تولید محصولات دیگر تغییر کاربری داده خواهند شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سال گذشته ۱۸۰ فقره مجوز صنایع فراوری و تبدیل محصولات کشاورزی برای متقاضیان در استان صادر شده است.

وی اظهار کرد: برای تحقق شعار سال توجه ویژه ای به سه طرح پیشران بخش کشاورزی در استان کردستان داریم.

سپری گفت: اولین طرح پیشران طرح یکصد هزار هکتاری تبدیل اراضی دیم به آبی است که تا پایان برنامه این دولت، ۱۶ هزار و ۷۱۰ هکتار آن اجرا خواهد شد که این طرح موجبات تولید بیشتر و حمایت از اشتغال و درآمد بیشتر را مهیا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دومین طرح پیشران استان، تولید ۱۳ هزار تن گوشت قرمز است که بخشی از آن اجرا شده و در صدد هستیم در سال ۱۴۰۰ حداقل بیش از ۲ هزار تن دیگر آن را محقق کنیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در راستای طرح توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات، امسال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات آبی در سطح استان ایجاد می شود.

وی با اشاره به یکی از مهمترین محورهای شعار سال یعنی پشتیانی ها، گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای پشتیبانی و حمایت از تولید اقدام به تهیه و تکمیل، بانک های اطلاعاتی بهره برداران در سامانه جامع پهنه بندی و همچنین سامانه اطلاعات یکپارچه بخش کشاورزی کرده‌است.

سپری گفت: در راستای پشتیبانی‌ کشاورزان، ساماندهی بیش از ۱۷۰ ایستگاه پیش آگاهی که اطلاع رسانی زمان مناسب را برای مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در سطح مزارع و باغات برای کشاورزان انجام می‌دهند، صورت گرفت.

وی ادامه داد: که پروژه جهش تولید در دیم زارهای استان، حدود ۱۸۹ هزار هکتار از مزارع دیم کردستان را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی با کیفیت مناسب برای تولیدکنندگان به ویژه مرغداران، دامداران و واحدهای تولیدی و کارخانجات به خوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: در اجرای محور سوم شعار سال یعنی مانع زدایی ها، می توان به پیگیری حداکثری درحوزه قانونی وظایف در جهت رفع موانع، بازبینی و تسهیل در فرآیند واگذاری اراضی مستعد ملی جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید