Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان

تولید گندم در دهگلان کاهش می‌یابد

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: میزان تولید گندم طی سال گذشته در این شهرستان ۱۷۰ هزار تن بوده اما با توجه به کاهش نزولات جوی امسال پیش بینی تولید ۷۵ هزار تن گندم می‌شود.

تولید گندم در دهگلان کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، سید حامد احمدی اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی، سرمازدگی به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد و از مجموع ۱۶۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گندم ۷۹ هزار هکتار آن بر اثر این پدیده طبیعی از بین رفت.

وی اضافه کرد: دهگلان هر ساله در حوزه کشاورزی در سطح کشور مطرح است و در زمینه محصولات استراتژیک کسب رتبه اول تا سوم گندم را به خود اختصاص می دهد.

احمدی افزود: از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان دهگلان، تنها ۸۲ هزار هکتار زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در سال جاری از ۸۲ هزار هکتاری که زیر کشت گندم رفته است، ۷۵ هزار هکتار آن بصورت دیم و هفت هزار هکتار آن بصورت آبی بوده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان تاکید کرد: قیمت هر کیلوگرم این محصول در مراکز خرید با توجه به مصوب دولت ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

احمدی با بیان اینکه ۶ اکیپ در بخش خصوصی و دولتی میزان افت و ریزش مزارع را کنترل می کنند اضافه کرد: در شهرستان دهگلان ۹ مرکز خرید گندم و شبکه های تعاون روستایی با ظرفیت ذخیره سازی ۱۶۰ هزار تن اقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند.

وی با اشاره به فصل برداشت گندم افزود: ۲۸۰ دستگاه کمباین برداشت گندم این شهرستان را بر عهده دارند و علاوه بر محصول گندم در این شهرستان عملیات برداشت غلات این شهرستان نیز توسط آنها صورت می گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید