Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان:

مهار آتش سوزی در جنگل های مریوان

پس از ۲روز تلاش ، آتش سوزی در جنگل‌های مریوان مهار شد.

مهار آتش سوزی در جنگل های مریوان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان،  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت : پس از ۲ روز تلاش ، آتش سوزی در جنگل‌های منطقه روستای دره وران و کولیت با تلاش مردم ، سمن‌ها و کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی استان مهار شد.

آزاد نامداری افزود : آتش سوزی در جنگل‌های روستای دره وران واقع در نقطه صفر مرزی ایران و عراق از دیروز آغاز شده بود که در به دلیل شیب تند منطقه و سرازیر شدن زغال‌های آتش به مناطق پایین دست ، مهار آن در ۲ نوبت از ساعت ۱۱ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه طول کشید.

نامداری با بیان اینکه آتش سوزی دیگری همزمان در روستای کولیت رخ داده بود افزود : مهار آتش در این منطقه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با بیان اینکه ۳۲ نفر از کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی از شهرستان‌های مریوان کامیاران و سنندج در اطفای این آتش سوزی به همراه مردم و سمن‌ها فعالیت داشتند، افزود : حدود ۶۰ نفر از اعضای انجمن مردم نهاد فعال در مریوان به کمک یگان حفاظت محیط زیست آمده بودند.

نامداری با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌های بلوط رخ داده است اضافه کرد: گونه‌هایی از بنه و زالزالک هم در این آتش سوزی آسیب دیده است که هنوز برآورد نهایی از سطح آتش سوزی انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز علت آتش‌سوزی نامشخص است گفت: آسیب‌هایی که در این آتش‌سوزی به جنگل‌ها وارد شده سطحی ، تنه‌ای و تاجی است، ولی هنوز مساحت آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه امسال آتش سوزی‌ها به واسطه خشکسالی زودتر از موعد شروع شد افزود: همه ساله معمولاً از نیمه دوم خرداد شاهد آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی بودیم که امسال با خشک شدن پوشش گیاهی منطقه از ۲۰ اردیبهشت ماه آتش‌سوزی‌ها رخ داده است.

نامداری با بیان اینکه کمک به اطفای حریق و حفاظت از جنگل‌ها وظیفه کل مردم است افزود : در آتش سوزی اخیر در روستای دره وران از حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر جمعیت این روستا تنها ۱۰ نفر به کمک ما آمده بودند.

 وی از مردم خواست آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به شماره تلفن 1504و سامانه 139 به صورت شبانه‌روزی اطلاع رسانی کرده و تا رسیدن نیرو‌های ویژه اطفای حریق به محل با توجه به طی مسیر با رعایت کامل نکات ایمنی از گسترش آتش جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید