Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید نشاء با رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان ویژه مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آغاز تولید بیش از 3 میلیون نشاء گیاهان دارویی در سطح بیش از 3 هکتار به صورت گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.

تولید نشاء با رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان ویژه مراغه

 اسماعیل کریمی اصل دیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه درگفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: در این گلخانه نشاء هفت گیاه دارویی شامل اسطو خودوس ، زوفا ، مریم گلی ، گل گاوزبان ، آویشن ، مرزن جوش ، بادرنجبویه تولید و آماده عرضه برای کشت است .

 وی اضافه کرد: پیش از این نشاء گیاهان دارویی از دیگر استان های کشور تامین و در مراغه کاشته می شد و با تولید نشاء گیاهان دارویی در مراغه دیگر تولید کنندگان مشکل هزینه های حمل و از بین رفتن نشاء در مسیر انتقال از گلخانه به مزرعه را نخواهند داشت و با ظرفیتی که برای تولید نشاء گیاهان دارویی در مراغه ایجاد شده است به زودی این شهرستان تامین کننده نیاز شهرهای همجوار خواهد بود .

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: با رونق کشت و کار گیاهان دارویی امسال 10 هکتار مزرعه جدید در این شهرستان ایجاد شده است و با ایجاد مزارع جدید سطح زیرکشت گیاهان دارویی در مراغه با 50 هکتار رسیده است .

 کریمی اصل در پایان خاطرنشان شد: شهرستان مراغه به خاطر قرار گرفتن در دامنه های سهند و موقعیت جغرافیایی مستعد کشت گیاهان دارویی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید