Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری کارگاه اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی در شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: با هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی وکشاورزی و طرح مرتع داری در حسینیه این روستای لیوار پایین برگزار شد.

برگزاری کارگاه اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی در شهرستان مرند

 علی صیادی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن بی سابقه هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه ‌های کشاورزی و منابع طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می طلبد و هر ساله فرارسیدن برداشت غلات (گندم و جو) با افزایش دمای هوا همراه می شود و این عوامل امکان آتش سوزی در مزارع را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران از آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی خصوصاً در  اراضی مجاور منابع طبیعی و مرتع خودداری کنند گفت: آتش سوزی در مزارع گندم و جو با سایر آتش سوزی ها تفاوت ویژه ای دارد و آن هم سرعت انتشار بالای آن است که خدا ناکرده در کمترین زمان ممکن کل حاصل دسترنج یکساله کشاورز نابود خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرند نیز با بیان اینکه پیشگیری از آتش سوزی در مراتع با مشارکت مردم امکان پذیر است گفت: با توجه به فصل گرما و خشکسالی و مستعد بودن مناطق مختلف شهرستان برای ایجاد آتش سوزی، مردم ضمن خودداری از ایجاد حریق و آتش در مراتع اطراف روستا، این اداره را در امر پیشگیری و اطفاء حریق یاری نمایند و در صورت مشاهده غیرمجاز بوته کنی، برداشت گیاهان دارویی، شن و ماسه، آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و غیره از طریق کد امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ این اداره را مطلع کنند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد آموزش و ترویج مبتنی بر تعامل با مردم و بکارگیری مشارکت حداکثری آنان در انجام اقدامات پیشگیرانه در حفاظت از منابع طبیعی است، افزود: با بهره گیری از پتانسیل عظیم مردمی و افزایش نظارت و کنترل عرصه های منابع طبیعی به کمک محافظان افتخاری، زمینه های تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیر مجاز دام، وقوع حریق و ..... به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید