Iranian Agriculture News Agency

۲۱۵ دستگاه کمباین، مشغول برداشت غلات از مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری هستند

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:برداشت از سطح مزارع جو با ۲۱۵ دستگاه کمباین در حال انجام است که از این تعداد ۱۳۴ دستگاه بومی استان و مابقی در برنامه زمان‌بندی شده از استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان در حال برداشت است.

۲۱۵ دستگاه کمباین، مشغول برداشت غلات از مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، امرالله اسماعیلی گفت: نرخ برداشت گندم و جو در سالجاری نیز مزارع دیم و آبی برای کمباین متوسط داخلی به ترتیب سه میلیون و ۱۲۰ هزار و پنج میلیون و ۶۰۰هزار ریال در هکتار، کمباین نیمه سنگین به ترتیب سه میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و پنج میلیون و ۹۲۰ هزار ریال و برای کمباین سنگین وارداتی نیز چهار میلیون و ۱۷۰ هزار ریال و ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال  اعلام شده است.

به گفته وی، این نرخ‌نامه براساس سوخت سه هزار و ۳۰۰ ریالی است و در اراضی کوهستانی و سنگلاخی نیز ۲۰ درصد به نرخ برداشت اضافه می‌شود.

وی گفت: استفاده از بذر مناسب، بارندگی‌های به‌موقع و استفاده از فناوری‌ روز تولید در افزایش عملکرد محصول موثر است و برای زراعی آینده کاشت ارقام زودرس و زودبازده در اراضی استان در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی اظهار داشت: برداشت محصول از سطح مزارع جو با ۲۱۵ دستگاه کمباین در حال انجام است که از این تعداد ۱۳۴ دستگاه بومی استان و مابقی در برنامه زمان‌بندی شده از استان‌های فارس،  خوزستان و اصفهان به استان برداشت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید