Iranian Agriculture News Agency

کاهش 30 درصدی کشت خیار تونلی در چادگان به دلیل کم آبی

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی چادگان گفت: سال گذشته ۷۰ هکتار خیار تونلی در شهرستان چادگان کشت شد که امسال به لحاظ کم‌آبی ۳۰ درصد کشت این محصول کاهش داشت.

کاهش 30 درصدی کشت خیار تونلی در چادگان به دلیل کم آبی

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان اصفهان ، احمدرضا ارپناهی رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی چادگان، با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی کاشت خیار تونلی در این شهرستان اظهار کرد: علت این کاهش ضرر و زیان در سال گذشته و همچنین افزایش اجاره‌بها و قیمت بذر محصول خیار در سال جاری بوده است.

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی چادگان بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده بهینه از توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی چادگان در تولید محصولات کشاورزی باعث کیفیت بالای محصول خیار چادگان شده است به طوری‌ که خیار برداشت‌ شده این شهرستان خریداران زیادی دارد.

وی اظهار کرد: با ورود عشایر به شهرستان چادگان ۷۵ درصد محصول خیار زیرپلاستیکی (تونلی) این شهرستان توسط عشایر بخش چناررود کشت می‌شود که درآمدزایی خوبی نیز دارد.

ارپناهی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم خیار در مزرعه ۴۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به استان‌های یزد، قم، تهران و فارس و اگر مرز عراق باز شود به عراق نیز صادر می‌شود.

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی چادگان بیان داشت: سال گذشته ۷۰ هکتار خیار تونلی در شهرستان چادگان کشت شد که امسال به لحاظ کم‌آبی ۳۰ درصد کشت این محصول کاهش داشت، امسال ۵۰ هکتار کشت خیار تونلی در شهرستان چادگان کشت‌شده که پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ تن خیار برداشت شود.

وی اضافه کرد: محصولات زیر پلاستیکی (تونلی) عمدتاً اواخر فروردین‌ تا اواسط اردیبهشت‌ ماه در شهرستان کشت و محصول تولیدی اواسط تیر تا شهریور ماه برداشت و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید