Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

بازسازی مراسم جشن گندم در استان قزوین

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه تلویزیونی ایران من با حضور در استان قزوین اقدام به بازسازی و ضبط مراسم جشن گندم به منظور پخش از صدا و سیمای ملی کرد.

بازسازی مراسم جشن گندم در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، قبادی مدیر روابط عمومی این سازمان با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی به عمل آمده توسط روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی و به منظور شناساندن آداب و رسوم و جشن‌های برداشت محصولات کشاورزی استان قزوین به همه مردم ایران، مراسم جشن گندم به منظور پخش از صدا و سیمای ملی بازسازی شد.

وی افزود: برگزاری جشن‌ در هنگام برداشت محصولات کشاورزی که به منزله شکرگزاری و قدردانی از نعمت‌های الهی برپا می‌شوند، در همه جای کشور مرسوم است؛ مردم قزوین نیز در زمان برداشت محصولات کشاورزی جشن‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کنند که از آن جمله می‌توان به جشن برداشت انگور، جشن گندم، جشن انار و جشن فندوق‌چین اشاره کرد.

قبادی در خصوص جشن گندم اظهار داشت: برگزاری جشن گندم در بیشتر مناطق روستایی استان پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد ولی مراسمی که در روستای پرسبانج منطقه آوج برگزار می‌شود از شکوه بیشتری برخوردار است؛ در پرسبانج یک دریاچه قدیمی با نام دریاوک (دیلوک) وجود دارد و این جشن بسیار قدیمی، همه ساله پیش از دروی گندم در کنار این آبگیر کوچک و زیبا و با شرکت اهالی روستاهای همجوار به شکل گسترده‌ای برگزار می‌شود. از این رو، در بازسازی جشن گندم توسط برنامه ایران من نیز از جشن گندم منطقه آوج الگوبرداری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با ساخت و پخش برنامه‌های مشابه، شور و شوق، همدلی و وحدت، فرهنگ کار و تلاش بویژه در بخش کشاورزی استان بیش از گذشته در سطح کشور مطرح گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید