Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه:

امسال 62 هزار تن غلات از مزارع شهرستان ارومیه برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت : امسال پیش بینی می شود بیش از ۵۷ هزار تن گندم و ۵ هزار تن جو از مزارع شهرستان تولید و از این میزان ۳۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از زارعین خریداری شود.

امسال 62 هزار تن غلات از مزارع شهرستان ارومیه برداشت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی پیرمرادی با اعلام این خبر افزود: امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان ارومیه به کشت گندم اختصاص یافته است که ۳۰ هکتار آن دیم و ۱۰ هکتار از اراضی گندم آبی و نیز ۲ هزار هکتار زیر کشت جو رفته است.

وی ضمن اعلام متوسط عملکرد گندم در این شهرستان اظهار کرد: امسال با توجه به بروزخشکسالی، کاهش بارندگی و عدم توزیع پراکنش بارندگی، متوسط عملکرد محصول گندم در مزارع دیم 0.7 تن و در مزارع آبی 4.3 تن بوده و نیاز است  زارعین در امر برداشت مزارع خود، برای تامین نیاز بذری سال آینده جدیت و اهتمام خاص داشته باشند.

پیرمرادی در ادامه افزود: بیشترین سطح زیر کشت مزارع گندم شهرستان ارومیه در حوزه عمل مراکز سرو و دیزج دول با سطح زیر کشت ۹ هزار و ۶ هزار است.

همچنین وی بالاترین سطح زیر کشت را ارقام سرداری، آذر۲، باران و هما از ارقام دیم و میهن، حیدری و پیشگام را از ارقام گندم آبی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اضافه کرد: : گندم مازاد بر مصرف زارعین توسط ۸ مرکز دولتی خریداری و به سیلوها و مراکز خرید دولتی تحویل داده می شود که ۹ نفر کارشناس تحت عنوان عاملین و ذی حساب برای نظارت بر خرید به شرکت غله معرفی شده اند.

گفتنی است امسال گندم با قیمت ۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود که این میزان نسبت به مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید