Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه توسعه شهرستان کلات با موضوع تامین علوفه

جلسه توسعه شهرستان کلات با حضور قائم مقام سازمان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر امور دام ، فرستاده نماینده مردم مشهد در مجلس ، فرماندار کلات ، نماینده موسسه مالی ملل و مدیر عامل اتحادیه دامداران در تالار جلسات برگزارشد.

برگزاری جلسه توسعه شهرستان کلات با موضوع تامین علوفه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، اسماعیلی قائم مقام سازمان در این جلسه  اظهار داشت: در راستای طرح پیشرفت و آبادانی کلات با تاکید برموضوع تامین علوفه دام سبک در شرایط خشکسالی و محدودیت بارندگی ، این جلسه  برگزار شده  تا بخشی از مشکلات دامداران کلات مرتفع شود.

جواد اسماعیلی افزود:مشکل اصلی دامداران کلات برای تامین علوفه تامین نقدینگی است ، پیرو جلسات قبلی و پیگیری آقای پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات و جلسه اختصاصی ایشان با رئیس سازمان و مقام عالی وزارت در تهران ،  30 هزار تن جو به خراسان رضوی اختصاص داده شد.

وی اد امه داد: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به مشهد نیز و تشریح وضعیت خشکسالیهای اخیر توسط آ قای استاندار ، پانزده هزار تن دیگر جو به استان اختصاص یافت.

وی گفت: براساس آخرین اطلاعات ، تا الان 23 هزار تن از آن بارگذاری شده که امکان تامین و خرید آن برای همه فراهم شده است و لی مشکل اصلی تامین نقدینگی است ، ما 600 تن جو برای شهرستان کلات در نظر گرفته بودیم که به علت عدم تامین تقدینگی در دومرحله 300 تنی خریداری شد.

 فرماندار کلات نیز در این جلسه بیان کرد:  90 درصد مردم کلات از جامعه مخاطب جهاد کشاورزی است و کاری مهمتر از جهاد کشاورزی در کلات نداریم .

وی اضافه کرد:دام سبک از مهمترین مسائل شهرستان کلات است که نیاز به حمایت دارد ، مردم کلات غیر از دام اعتنا و توجه دیگری ندارند.

وی گفت: بهره وری چه در حوزه زراعت و باغات و چه در دام متناسب با ظرفیتهای موجود کلات نیست و بسیار پایین است ودر این راستا دستگاه اثر گذار جهاد کشاورزی  است.  

امضاء تفاهم نامه توسط اتحادیه امداران و موسسه مالی ملل و عقد قراداد در خصوص تامین نقدینگی برای خرید علوفه از طریق دریافت کار ت اعتباری و خرید کنسانتره توسط دامداران با استفاده از این کارت اعتباری از مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید