Iranian Agriculture News Agency

لزوم توجه به تخریب محیط‌زیست ناشی از فعالیت‌های نادرست کشاورزی

مدیرکل دفتر محیط‌زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی گفت: تخریب محیط‌زیست ناشی از فعالیت‌های نادرست کشاورزی باید موردتوجه قرار گیرد.

لزوم توجه به تخریب محیط‌زیست ناشی از فعالیت‌های نادرست کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، علیرضا رفیعی پور در حاشیه اولین وبینار ملی کشاورزی و بازیابی محیط‌زیست به میزبانی استان بوشهر اظهار داشت: بخش کشاورزی به منظور پاسخگویی به نیاز روزافزون غذا برای جمعیت روبه رشد کره زمین و فراهم کردن مواد غذایی کافی و مناسب به میزان قابل‌توجهی وابسته به مصرف مواد شیمیایی بوده و این باعث افزایش کمی میزان تولید محصولات کشاورزی گردیده است.

وی تصریح کرد: همواره این افزایش تولید با مشکلات عدیده زیست‌محیطی همچون آلودگی منابع آب و خاک، بروز آفات و بیماری‌های جدید گیاهی، سوءتغذیه و بیماری در اثر کاهش کیفیت مواد غذایی، جامعه بشری را دچار گرفتاری کرده است.

رفیعی پور اضافه کرد: چالش تولید غذا و نابودی محیط‌زیست و طبیعت باعث می‌شود تخریب محیط‌زیست در ارتباط با تولید محصولات از دو جنبه تخریب محیط‌زیست ناشی از فعالیت‌های نادرست کشاورزی و محدود شدن تولید محصولات غذایی سالم در نتیجه تخریب محیط‌زیست موردتوجه است.

وی بیان کرد: بحران‌های غذایی در دنیا باعث شده نیاز به حفظ عملکرد کشاورزی پایدار وجود نگرانی در رابطه با موضوعاتی همچون سلامتی و ساختار خاک، تولید مواد غذایی سلام و عاری از مواد شیمیایی برای حفظ سلامتی انسان و دام، همراه با حفظ محیط‌زیست باعث افزایش علاقه‌مندی به اتخاذ سیاست‌های مناسب‌تر و روش‌های مدیریتی بهتر برای پاسخگویی به تغییرات محیطی و دستیابی به توسعه پایدار گردیده است.

اولین وبینار ملی کشاورزی و بازیابی محیط‌زیست به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید