Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی ۲۰۰ هزار راس دام عشایر خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: خرید ۲۰۰ هزار راس دام زنده عشایر با قیمت تضمینی از روز شنبه در استان آغاز شد که انتظار می‌رود قیمت این محصول بتدریج متعادل شود.

خرید تضمینی ۲۰۰ هزار راس دام عشایر خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی مهندس محمدرضا قلی پور مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی افزود: دام زنده عشایر به صورت ترکیبی از دام شامل میش، دام پرواری و یا بره های ماده است که به ازای هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال از این تولیدکنندگان خریداری می‌شود. 

وی افزود: در طرح خریداری دام زنده، دام راهی کشتارگاه شده و گوشت استحصال شده نیز ذخیره سازی می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم با کشتارگاه ها انجام شده است و امید می رود با اجرای این طرح، قیمت دام زنده در بازار افزایش یابد.

قلی پور خاطرنشان کرد: کاهش قیمت دام سبب گلایه عشایر شده و تولید را برای آنان غیراقتصادی کرده است، از این رو دولت برای حمایت از این قشر، خرید تضمینی دام زنده را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: یکی از مشکلات در خرید تضمینی دام عشایر این بود که دام به صورت ترکیبی خریداری می شود و در جدول، علاوه بر میش، دام پرواری و بره، بز هم دیده شده بود که عشایر استان در جمعیت دامی خود بز ندارند از این رو خرید با مشکل رو به رو شد اما اکنون رفع شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: در خرید ترکیبی، به جای بز، دام هم سطح به لحاظ قیمتی، جایگزین بز می‌شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید