Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب:

کشت گیاه داروئی سیاه دانه برای اولین بار در میاندوآب

هکتار از مزارع شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب ازکشت گیاه داروئی سیاه دانه برای اولین بار درسطح شهرستان خبر داد و گفت : این طرح در راستای اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه با رویکرد توسعه کشت گیاهان کم آب بر در سطح شهرستان اجرایی می شود.

کشت گیاه داروئی سیاه دانه برای اولین بار در میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی در حاشیه بازدید از از مزرعه گیاه داروئی سیاه دانه در روستای خان کندی ، اظهارکرد: این طرح در راستای اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه با رویکرد توسعه کشت گیاهان کم آب بر در قالب طرح ملی توسعه کشت گیاهان داروئی به صورت الگویی در سطح یک هکتار در روستای خان کندی، اجرا شده است.

 وی با اشاره به اینکه امسال ۳۷ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب با تولید ۳۸۰ تن محصول به کشت گیاهان داروئی اختصاص یافته است؛ افزود: سیاه دانه یا شونیز گیاهی یک ساله است و در صورتی که در یک خاک با زهکشی خوب و مکانی آفتابی کشت شود عملکرد بالا و کیفیت خوبی خواهد داشت.

دیانتی خاطرنشان کرد: خواص درمانی سیاه دانه و استفاده از آن در طب سنتی به عنوان ضد باکتری و انگل و تقویت کننده سیستم ایمنی، موجب شده بازار فروش این گیاه داروئی رونق بگیرد؛ مخصوصا که با شیوع بیماری کرونا تقاضا برای عرضه آن دوچندان شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید