Iranian Agriculture News Agency

طالبیِ شیرینِ و آبدارِ بادرود به بازار رسید

برداشت طالبی از ۳۰۰ هکتار مزارع بخش بادرود نطنز تا اوایل مرداد ادامه دارد.

طالبیِ شیرینِ و آبدارِ بادرود به بازار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش بادرود پیش بینی کرد:  امسال از هر هکتار بیش از ۴۰ تن محصول برداشت شود.

احمدعلی مختاریان پور افزود: عمده ارقام تولیدی طالبی در منطقه بادرود رقم ساوه‌ای، سمسوری، جانا، گرمک و شاه آبادی و رقم آقا علی عباس آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: این محصول در ماه بهمن به صورت تونلی با پوشش پلاستیک کشت شده و از مزایای کشت به این روش، زود رسی، تولید محصول سالم و صرفه‌جویی در آب و نهاده‌های کشاورزی است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش بادرود افزود: در زمان عملیات برداشت، به مدت ۲ ماه برای نزدیک به دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل فصلی ایجاد می‌شود.

مختاریان پور گفت: کشاورزان در چند سال اخیر با استفاده از روش‌های آبیاری نوین مصرف آب را حدود ۷۰ درصد کاهش دادند، اما در دوسه سال اخیر با گران شدن تیپ یا لوله‌های آبیاری قطره‌ای کشاورزان متحمل هزینه‌های بالایی شده اند و موجب کاهش سطح زیر کشت طالبی شده است.

طالبی حاوی کربوهیدرات‌ها (قند)، پروتئین و آب و ویتامین ها‌ی A، بتاکاروتن، ب ۱، ب ۲، ب ۶، ویتامین ب ۹، ویتامین C و ویتامین K، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید