Iranian Agriculture News Agency

ساداتی‌‎نژاد خبر داد:

اصلاح قانون بودجه برای افزایش سقف ارز تخصیصی به واردات نهاده‌های دامی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس،گفت: با توجه به خشکسالی رخ داده در سال جاری و افزایش نیاز ارزی برای تامین نهاده‌های دامی باید قانون بودجه اصلاح شود.

اصلاح قانون بودجه برای افزایش سقف ارز تخصیصی به واردات نهاده‌های دامی

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست روز ( سه‌شنبه 8 تیرماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دستور کار اول کمیسیون در خصوص میزان تامین ارزی به منظور واردات نهاده‌های دامی با توجه به خشکسالی سال جاری بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه 6 میلیارد دلار برای واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده در نشست امروز توسط مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نیاز ارزی برای واردات نهاده‌های دامی با توجه به خشکسالی رخ داده 10 میلیارد دلار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به خشکسالی رخ داده در سال جاری و افزایش نیاز ارزی برای تامین نهاده‌های دامی باید قانون بودجه اصلاح شود، عنوان کرد: با کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نامه نگاری لازم جهت اصلاح بودجه صورت می‌گیرد تا سقف تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی افزایش داده شود.

وی با بیان اینکه در نشست امروز مقرر شد خرید اعتباری نهاده‌های دامی تا سقف 2 میلیارد دلار باقی مانده توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی ادامه پیدا کند تا در روند تامین نهاده‌ها اختلالی ایجاد شود، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم در مناطق سردسیر به منظور کشت ذرت علوفه‌ای را با خرید تضمینی فراهم کند. دستگاه ‌ذی‌ربط نیز باید برای جلوگیری از خروج علوفه از کشور با توجه به نیاز موجود اقدامات لازم را انجام دهند.

ساداتی‌نژاد، ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون بررسی مسائل و مشکلات تولید شیر و فرآورده های لبنی بود که در این نشست مباحثی توسط تولیدکنندگان محصولات لبنی، تولیدکنندگان شیر، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین نمایندگان اتاق بازرگانی و اتاق تعاون مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به خشکسالی رخ داده متاسفانه‌ دام‌های مولد به کشتارگاه می‌روند که جبران این خسارت در آینده نیاز به حمایت‌های سنگین مالی دارد، ادامه داد: افزایش قیمت شیر توسط ستاد تنظیم بازار باید اعمال شود اما برای جلوگیری از آسیب مصرف کنندگان باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، دولت باید در قالب توافقنامه‌ای مابه‌التفاوت نرخ افزایش قیمت شیر را به کارخانه‌های لبنی پرداخت کند تا این افزایش قیمت تاثیری در محصولات اصلی لبنی به صورت جدی تاثیری نداشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی دیگر از دستورات جلسه کمیسیون کشاورزی طرح سوال از وزیر نیرو بود که سوال کنندگان با توضیحات وزیر نیرو متقاعد شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید