Iranian Agriculture News Agency

کلاس آموزشی اجرای روش های نوین آبیاری در شهرستان شهربابک برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: با هدف ترویج اصلاح روش آبیاری و ارتقاء بهره­وری اقتصادی آب در کشاورزی در این مدیریت با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور تعدادی از کشاورزان مناطق رباط و خاتون آباد کلاس آموزشی اجرای روش¬های نوین آبیاری برگزار شد.

کلاس آموزشی اجرای روش های نوین آبیاری در شهرستان شهربابک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان کرمان، منگلی خاطرنشان کرد: یکی از چالش های عمده برای جمعیت در حال رشد، مساله آب و مدیریت استفاده از آن است که در این میان اهمیت آب برای کشاورزی حیاتی تر از دیگر بخشهاست و از آنجا که شهرستان شهربابک در منطقه کم آب قرار گرفته، باید از روش هایی برای آبیاری استفاده شود که بازدهی آب را افزایش داد.

وی افزود: با توجه به این مساله، در سال های اخیر دولت اعتبارات مناسبی را جهت جایگزینی روش های مدرن آبیاری از جمله آبیاری تحت فشارو کم فشار انجام داده است.

منگلی تصریح کرد: تصمیم گیری در انتخاب روش آبیاری، بایستی با توجه به عواملی مانند دبی موتور پمپ، شیب اراضی، سطح اجرا و... به نحوی باشد که کارآیی روش استفاده شده به حد مطلوب برسد.

وی با عنوان کردن روش های آبیاری نوین مانند زیر سطحی و قطره ای و مزایایی مانند کاهش تبخیر سطحی، کاهش رشد علف های هرز، کاهش دور آبیاری، حفظ رطوبت خاک و تسهیلات بلاعوضی که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، کشاورزان را نسبت به تغییر روش آبیاری ترغیب و تشویق کرد.

همچنین در این کلاس در مورد نحوه اجرا و رعایت نکات لازم جهت افزایش راندمان آبیاری توضیحات لازم ارائه شد و درپایان به سوالات کشاورزان پاسخ داده شد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید