Iranian Agriculture News Agency

سرمازدگی و کاهش تولید:

500 تن زردآلو در باغات شهرستان سامان برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: محصول زردآلوی شهرستان سامان امسال با وجود کاهش ۴۰ درصدی این محصول به دلیل سرمازدگی، حدود ۵۰۰ تن زردآلو در حال برداشت از باغات شهرستان است.

500 تن زردآلو در باغات شهرستان سامان برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: محصول زردآلوی شهرستان سامان امسال با وجود کاهش ۴۰ درصدی این محصول به دلیل سرمازدگی، حدود ۵۰۰ تن زردآلو در حال برداشت از باغات شهرستان است.

وی ضمن بیان این که محصول زردآلوی شهرستان سامان از ارقام ملایری، آصفی، کتانی، شکم پاره،جهانگیری و تخم گردی ست،  اظهار کرد: سطح زیر کشت زردآلو در سامان ۱۷۲ هکتار است.

احمدزاده گفت: بنا بر پیش بینی‌ها قرار بود ۹۷۰ تن محصول زردآلو تولید شود، اما متاسفانه با توجه به سرمازدگی بهاره و عدم تلقیح درختان، به ۴۰ درصد محصولات شهرستان خسارت وارد شده و عملکرد شهرستان به ۵۰۰ تن کاهش یافت.

وی اظهار کرد: تولید زردآلو به دلیل سرمازدگی باغات در ایام عید نتوانست مسیر خوبی را طی کند و هم‌اکنون ما با کاهش تولید زردآلو مواجه هستیم و عرضه آن بسیار کاهش یافته است، همین مسئله از دلایل گران بودن این میوه است هر چند هزینه‌های جانبی از جمله هزینه‌ بار، کارگر، بسته‌بندی و... تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده میوه‌ها دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید