Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی :

پیش بینی برداشت بیش از 33 هزار تن زردآلو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اعلام اغاز برداشت زردالو از باغ های استان گفت: امسال پیش بینی می شود در حدود 33 هزار و 500 تن زردالو از باغ های استان برداشت شود.

پیش بینی برداشت بیش از 33 هزار تن زردآلو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت فزود: با توجه به شرایط آب و هوایی بهار امسال و سرمازدگی محصول زردالو در هنگام گل دهی در تعدادی از شهرستان های استان میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است .

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ، سطح زیر کشت باغات بارور این محصول در استان را بیش از 3 هزار و 900 هکتار عنوان کرد و گفت :۷۰درصد از محصول تولید شده به صورت تازه خوری مصرف شده و ۳۰ درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ‌های آذربایجان‌غربی است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این محصول در شهرهای ارومیه، ، ماکو ، خوی ، سلماس و شاهین دژ تولید می‌شود، اضافه کرد: بخشی از محصول نیز به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استان‌های کشور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

زردآلوی تولیدی استان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید ارگانیک محصول و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید