Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

امکان افزایش قیمت مرغ در کردستان وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: لاشه‌فروشان، کشتارگاه‌ها و سایر عوامل دخیل در تولید و عرضه مرغ انتظار افزایش قیمت دارند ما با وجود اینکه هزینه‌ها تغییر کرده و ما مخالف افزایش سود این افراد نیستیم اما نمی‌توان خارج از قیمت مصوب عمل کرد.

امکان افزایش قیمت مرغ در کردستان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمد دره‌وزمی، در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان کردستان اظهار کرد: قیمت مصوب کشوری برای عرضه هر کیلوگرم مرغ 24 هزار و 900 تومان است و ما در استان ملزم به رعایت این مصوبه هستیم.

وی اضافه کرد: لاشه‌فروشان، کشتارگاه‌ها و سایر عوامل دخیل در تولید و عرضه مرغ انتظار افزایش قیمت دارند ما با وجود اینکه هزینه‌ها تغییر کرده و ما مخالف افزایش سود این افراد نیستیم اما نمی‌توان خارج از قیمت مصوب عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده هر کیلوگرم 24 هزار و 900 تومان است و بنا به قیمت مصوب، در این فرمولاسیون امکان تغییر وجود ندارد.

اسدی‌مقدم به نمایندگی از کشتارگاه‌های مرغ استان کردستان هم اظهار کرد: در حالی که قیمت کشتار هر کیلومرغ در استان 500 تومان است این رقم در استان کرمانشاه از اول سال 800 تومان است.

وی عنوان کرد: اگرچه حق بیمه و برخی هزینه‌ها افزایش یافته و حق‌الزحمه کشتار و حقوق پرسنل باید افزایش می‌یافت اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی اذعان کرد: افزایش قیمت مواد اولیه از جمله افزایش 200 درصدی ظروف یکبار مصرف، 137 درصدی نایلون و... حقوق ما را با چالش جدی در نابرابری دخل و خرج مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: دخل و خرج ما هم‌خوانی ندارد، قیمت کشتار مرغ در کردستان نسبت به استان مجاور متفاوت و پایین‌تر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید