Iranian Agriculture News Agency

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۳۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری می‌شود

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۳۴۳ هزارتن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

۳۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، جمال صالحی، با اشاره به اینکه ۶۰۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم اختصاص دارد، اظهار داشت: بر اساس آخرین برآورد انجام شده امسال ۵۰۲ هزارتن گندم در استان تولید و ۳۴۳ هزارتن هم از کشاورزان خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برداشت گندم کردستان در شهرستان‌های سقز و کامیاران آغاز شده است، افزود: ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان با احتساب مجموعه سیلوهای بلندمدت و انبارهای کوتاه مدت حدود یک میلیون تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و تسهیل در امر خرید گندم با توجه به کاهش میزان تولید این محصول در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ، تعداد مراکز خرید کاهش پیدا نکرده و ۸۵ مرکز به این مهم اختصاص داده شده است.

صالحی با اشاره به اینکه همه مراکز خرید گندم استان مجهز به لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی، باسکول توزین کالیبره شده و نصب بنر جدول پاکی است، گفت: همه دستورالعمل‌های بهداشتی هم در همه مراکز رعایت می‌شود.

وی اظهار داشت: استفاده از نیروهای آموزش دیده و دانشگاهی به منظور آنالیز گندم‌های خریداری شده در راستای جلوگیری از تضییع حق کشاورزان از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید