Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

رایزنی‌ با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای حمل و نقل نهاده‌های دامی

مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی از رایزنی‌ با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای حمل و نقل نهاده های دامی خبر داد و افزود: در صورت عملیاتی شدن حمل‌ونقل ریلی نهاده‌ها، هزینه‌های حمل‌ونقل این بخش کاهش می‌یابد و دسترسی دامداران به نهادها نیز راحت‌تر خواهد شد.

رایزنی‌ با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای حمل و نقل نهاده‌های دامی

مرتضی حنفیه‌زاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به این که بازدیدهای میدانی‌اش نشان داده که به حد کافی نهاده در انبارهای کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر مشکل اساسی این بخش، رساندن نهاده و زمان رسیدن آن به دست دامداران واقعی است.

وی افزود: کشور ما از نظر کشاورزی کشور ثروتمندی است و ایران توانایی تامین غذای خاورمیانه را دارد اما در حال حاضر برای تامین غذای دام دامداران دچار مشکل شده است.

مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی، تصریح کرد: باید مسیر دسترسی کشاورز از جمله باغدار، زارع و دامدار به نهاده ها تسهیل شود.

 وی با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمل و نقل نهاده ها انجام شده است، گفت: این مجموعه دارای پتانسیل خوبی در بخش حمل و نقل است که می تواند کمک بسزایی به بخش کشاورزی کند.

به گفته حنفیه زاده در صورت عملیاتی شدن حمل‌ونقل ریلی نهاده‌ها، هزینه‌های حمل‌ونقل این بخش کاهش می‌یابد و دسترسی دامداران به نهادها نیز راحت‌تر خواهد شد.

مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی ادامه داد: در تلاش هستیم نهاده به اتحادیه و تعاونی‌ها برسد که در این صورت با همراهی تشکل ها و اتحادیه ها، این محصول به دست فعالان واقعی عرضه کشاورزی خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید