Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

قاچاق جوجه یک روزه در کردستان به صفر رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با همراهی و هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه‌های متولی، قاچاق جوجه یک روزه در کردستان تقریبا به صفر رسیده است.

قاچاق جوجه یک روزه در کردستان به صفر رسید

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، خالد جعفری، در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان کردستان اظهار کرد: درخواست های مطرح شده در افزایش دستمزد و هزینه ها در حوزه کشتار، هزینه های حمل و سود عمده فروشان، در تعیین قیمت دیده شده است.

وی افزود: افزایش  38 تا 42 درصدی دستمزدهای رسمی قطعا در هزینه کشتارگاه ها و سایر کارهای مرتبط با موضوع کشتار مرغ تاثیرگذار است.

جعفری گفت: قطعا هر نوع افزایش در قیمت تمام شده مرغ تاثیرگذار است و به همین دلیل دست به عصا راه می رویم.

وی گفت: استان ملزم به اجرای قیمت مصوب عرضه مرغ است، افزایش هزینه ها اجتناب ناپذیر است درخواست هایی در قالب مصوبه ای به قرارگاه ساماندهی مرغ ارائه می شود و پیگیری های لازم انجام می گیرد.

جعفری تصریح کرد: طی چند ماه اخیر با وجود برخی مشکلات که در برخی استان های کشور وجود داشت، کردستان جزء استان های منظم در حوزه تولید و توزیع مرغ بود که این حاصل همکاری همه بخش ها از تولید کننده، کشتارگاه و دستگاه‌ها و مسئولان متولی امر بوده است.

وی با ابراز امیدواری از روند کاهشی قاچاق جوجه یک روزه در خردادماه امسال نسبت به دو ماهه نخست امسال، اضافه کرد: با اقدامات خوبی که انجام گرفته قاچاق جوجه در استان تقریبا به صفر رسیده است.

جعفری گفت: در خردادماه امسال در زمینه قاچاق جوجه یک روزه آمار نزولی داریم که این حاصل حساسیت ویژه و همچنین هماهنگی و همراهی بسیار خوب دستگاه‌های متولی است.

وی افزود: امنیت غذایی را نمی‌توانیم با هیچ چیزی معامله کنیم و به همین منظور حرکت‌های خوبی انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید