Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

آبیاری تناوبی در 12 هزار هکتار شالیزار محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به آبیاری تناوبی در 12 هزار و 750 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، ضروریست آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد با آبیاری تناوبی جایگزین شود.

آبیاری تناوبی در 12 هزار هکتار شالیزار محمودآباد
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی زاده با اشاره به اینکه 18 هزار و 545 هکتار اراضی زراعی شهرستان محمودآباد به کشت برنج اختصاص یافته است، گفت: وضعیت سبز مزارع شالیزاری این شهرستان مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد در ادامه از خوشه دهی ارقام محلی برنج در 13 هزار و 200 هکتار زمین شالیزاری این شهرستان تا تیرماه امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: تاکنون مبارزه مکانیکی با علف های هرز با انجام عملیات وجین دستی در 18 هزار و 532 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان صورت گرفت.

 هادی زاده با اشاره به مبارزه با بلاست برگ در یک هزار و 450 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان، افزود: مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار در نسل اول در 2 هزار و 850 هکتار انجام شد.

این مقام مسوول با اشاره به آبیاری تناوبی در 12 هزار و 750 هکتار اراضی شالیزاری محمودآباد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، ضروریست آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد با آبیاری تناوبی جایگزین شود.

وی ادامه داد: تهویه خاک و خارج کردن گازهای سمی، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از عدم زهکشی و افزایش عملکرد از دیگر مزایای آبیاری تناوبی است.

هادی زاده در خاتمه یادآور شد: بازدید از وضعیت مزارع شالیزاری، ارائه توصیه های فنی کشاورزی از جمله مبارزه با آفات، انواع بیماری های برنج، تغذیه و مدیریت بهینه مصرف آب در دستورکار کارشناسان ستادی و مراکز جهاد کشاورزی 3 گانه این مدیریت قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید