Iranian Agriculture News Agency

شناسایی دو مورد تغییر کاربری در اراضی روستای ده کهنه روگر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل،از شناسایی دو مورد تغییر کاربری در اراضی روستای ده کهنه روگر شهرستان اردل خبر داد.

شناسایی دو مورد تغییر کاربری در اراضی روستای ده کهنه روگر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، روح الله سعیدی با اعلام اینکه تغییر کاربری اراضی بر اساس قانون جرم تلقی می‌شود گفت: به استناد ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی جرم محسوب شده و با خاطیان امر بر اساس قانون برخورد قضائی لازم به عمل خواهد آمد.

وی افزود:گشت حفاظت از اراضی در پهنه‌های شهرستان اردل تقسیم بندی شده اند و ضمن پایش تغییر کاربریهای اراضی کشاورزی، در صورت مشاهده تغییر کاربری غیرمجاز به صاحبان آنان اخطار میدهند و در نهایت آنها را به محاکم قضایی معرفی میکنند.

سعیدی بیان کرد: در نتیجه گشت زنی‌هایی که همکاران امور اراضی شهرستان داشته‌اند با صدور اخطار به افرادی که ناآگاهانه یا آگاهانه اقدام به تخریب امور اراضی به ویژه در اطراف روستاها و حاشیه‌ها داشته‌اند 2 مورد نیز اخطاریه و توقف عملیات صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل همچنین از مردم خواست تا به منظور حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی قبل از تغییر کاربری در اراضی کشاورزی از ادارات امور اراضی شهرستان‌ها استعلام بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه اراضی زراعی و باغی با "سامانه ۱۳۱ امور اراضی" تماس گرفته و تخلفات مربوطه را گزارش دهند و نیز قبل از خرید هر گونه زمین کشاورزی استعلامات قانونی لازم به را انجام دهند.

همچنین مجید رئیسی و لیلا رئیسی کارشناسان گشت حفاظت از اراضی جهاد کشاورزی شهرستان ضمن حضور در پهنه‌های شهرستان اردل در جهت پایش تغییر کاربریهای اراضی کشاورزی،از کشاورزان و مالکان و افرادی‌ که قصد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی دارند خواستند تا با مراجعه به جهادکشاورزی منطقه، مجوز تغییر کاربری را دریافت کنند و در صورتی که تغییر کاربری بدون مجوز باشد، قانون قلع و قمع اجرا و متخلفان مجازات خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید