Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

پیش بینی برداشت نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت و پیش بینی خرید تضمینی نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا در سراسر استان در سال جاری خبر داد.

پیش بینی برداشت نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید و شرکت غله و خدمات بازرگانی متولی خرید کلزا در استان است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا از، سطح یکهزار و 950 هکتار از مزارع قابل برداشت ، از مجموع دو هزار و 250 هکتارسطح زیر کشت این محصول  در استان برداشت  و به سوی کارخانجات روغن کشی حمل شود.

کرامتی  با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 110 هزار ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از 20خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است که تعداد 7 مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر،مهاباد، بوکان و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان اضافه کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان،  پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.

این مسئول  بابیان اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 9 شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند،گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است  و 40 دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.

 وی ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده و انواع کود‌های مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تامین شده است.

کرامتی تاکید کرد: تا کنون مقدار 2 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و پیگیر پرداخت به موقع مطالبات زارعین هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید