Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

کشتارگاه های طیور استان لرستان رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت دارند و به طور میانگین در ۲۴ ساعت توان کشتار ۲۵۰ تن مرغ را دارند.

کشتارگاه های طیور استان لرستان رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم افزود: ۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت دارند و به طور میانگین در ۲۴ ساعت  توان کشتار ۲۵۰ تن مرغ  را دارند.

وی افزود: با توجه به ممیزی دوره ای انجام شده توسط همکاران اداره کل دامپزشکی استان کشتارگاه‌های طیور لرستان بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات و زیرساخت‌های موجود شامل تجهیزات و امکانات، سردخانه ها و تعداد پرسنل در راستای ساماندهی بازار مرغ و ارتقاء کیفیت ظاهری و کیفیت گوشت مرغ ساماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عوامل موثر در رتبه بندی کشتارگاه های طیور استان را شرایط عمومی و بهداشتی کشتارگاه، تعداد پرسنل تخصصی مرتبط، سرانه مصرف جمعیتی در هر شهرستان، میزان آب کشتارگاه‌ها، وضعیت دفع فاضلاب کشتارگاه و تبدیل ضایعات و بررسی میدانی در خصوص محصول استحصالی اعلام کرد.

حسنی مقدم فواید رتبه بندی کشتارگاههای طیور را میزان ورودی و خروجی مرغ به کشتارگاه، ملزم شدن کشتارگاه ها به رعایت موازین بهداشتی ابلاغ شده توسط دامپزشکی، ارتقاء کیفیت مرغ استحصالی، کشتار روزانه و در دسترس بودن مرغ تازه،  توزین مناسب گوشت بر اساس سرانه جمعیتی، جلوگیری از خروج اندرونه مرغ بصورت فله و نظارت مستمر و مناسب در چارچوب اتاق پایش برشمرد.

وی با اعلام اینکه امنیت غذایی و سلامت غذایی از جمله وظایف وزارت جهاد کشاورزی است تصریح کرد در راستای حفظ سلامت جامعه ضروری است اعمال سیاست کنیم و طی یک برنامه زمانبندی به کشتارگاه‌ها اعلام شود نسبت به رفع نواقص و ساماندهی کشتارگاه طیور بر اساس رتبه بندی های مورد نظر اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید