Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۳ هزار تن ماهی از مزارع پرورشی استان ایلام

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی ایلام گفت: پیش بینی میشود تولیدات آبزیان در پایان سال به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا کند و از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۳ هزار تن برداشت انجام شده است.

برداشت  ۳ هزار تن ماهی از مزارع پرورشی استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام،  رضا سلیمانی مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی ایلام  با اشاره به خشکسالی سال جاری، گفت: امسال علی رغم وقوع پدیده خشکسالی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از جمله مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی، استفاده از سیستم برگشت آب، استفاده از تجهیزات هواده  پیش بینی میشود تولیدات آبزیان در پایان سال به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا کند و از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۳ هزار تن برداشت صورت گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۱۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی ، گرم آبی ، دو منظوره و تعاونی صیادی در سطح استان فعال بوده و در سال گذشته تولیدی معادل ۱۰ هزار و ۱۷۰ تن انواع آبزیان از این مزارع برداشت صورت گرفته است.

سلیمانی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در زیر مجموعه‌های شیلات به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند. ارزش اقتصادی کل تولیدات استان را در سال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید