Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد :

تولید 300 تُن توت‌فرنگی در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال 300 تن توت فرنگی در این گلخانه‌ها تولید شده است

 تولید  300 تُن توت‌فرنگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 2.5 هکتار از گلخانه‌های استان مختص توت فرنگی است، گفت: در سه ماهه نخست امسال 300 تن توت فرنگی در این گلخانه‌ها تولید شده است.

شیرانی از افزایش وسعت گلخانه‌ها در استان خبر داد و گفت: تا کنون 36 هکتار گلخانه در سطح استان احداث شده که با افتتاحیه پروژه‌های جدید تا پایان سال 5 الی 6 هکتار به این آمار اضافه خواهد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: 11 هکتار از این آمار مختص به گل شاخه بریده رز و آلسترومریا، 2.5 هکتار مختص به توت فرنگی و مابقی مربوط به سبزی فصلی است که صیفی‌جات فصلی استان گوجه، خیار و فلفل است.

وی ادامه داد: عمده صیفی‌جات درجه یک استان به اصفهان صادر، بسته‌بندی می‌شود و همانجا به فروش می‌رسد و محصولات درجه 2 و 3 به بازار مصرف می‌رسد.

شیرانی اظهار کرد: میزان تولید سبزی و صیفی استان حدود چهار هزار تن، گل شاخ بریده 10 میلیون و توت فرنگی 300 تن است که این آمار از ابتدای سال جاری تا کنون می‌باشد و تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید