Iranian Agriculture News Agency

فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی اصفهان مسافر روسیه و ترکیه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۸۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای اصفهان شامل فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی به خارج از کشور به ویژه روسیه و ترکیه صادر می‌شود.

فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی اصفهان مسافر روسیه و ترکیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمدرضا رییس زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تسهیلاتی از جمله حذف استعلام‌های غیر ضروری، تسهیل روند صدور پروانه‌ها و مجوز‌های تولید محصول گلخانه‌ای و یارانه برای متقاضیان احداث گلخانه با سود ۱۴.۵ درصد در مناطق برخوردار و ۱۲.۵ درصد در مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: از طریق بانک کشاورزی وام پرداخت می‌شود که ۸۰ درصد کل هزینه به صورت تسهیلات و ۲۰ درصد آورده متقاضی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: سطح کشت گلخانه‌ای استان ۲۲۸۰ هکتار و شامل ۲۰ هکتار گل و گیاهان زینتی و ۲۰۸۰ هکتار انواع سبزی و صیفی است.

رییس زاده افزود: در گروه سبزی و صیفی، خیار، گوجه فرنگی، انواع فلفل، بادمجان و سبزیجات برگی و در بخش گل و گیاهان زینتی گل شاخه بریده، گل گلدانی و آپارتمانی، گیاهان خطی و نشاطی تولید می‌شود.

او اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای اصفهان شامل فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی به خارج از کشور صادر می‌شود که بیشترین صادرات به روسیه، ترکیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اهدف بزرگ ما ایجاد اشتغال دائم، تولید محصول با کیفیت و مرغوب، تولید محصول با مزیت صادراتی و ارز آوری و استفاده بهینه از آب است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید